בזול.נט

כל מה שחשוב לדעת כדי להעביר את החיים בזול

זמר של להיט אחד – מיסטר הרי

1 min read

YouTube video

בסוף שנות השבעים היה יוסי הרי עוד ישראלי שמאוהב בבחורה מקומית אי שם בניכר, וכמו כל סיפור אהבה עם תיירת בריטית (לכאורה כמובן), גם סיפורו של יוסי הסתיים בשברון לב, הריון ומאחורי הסורגיים. ויוסי שלנו, רומנטיקן חסר תקנה, בסך הכל רצה שהיא לא תשכח ולא תוותר על היחסים ביניהם.

בקטנה על השיר – אל תשכחי אותנו של מיסטר הרי

מי שר את השיר הזה? מיסטר הרי הוא שם הבמה של יוסי הרי. השם נבחר על ידי יוסי מכיוון שהוא רצה לפרוץ לשוק רווי אמנים לדעתו, והוא רצה למתג את עצמו כאמן בן לאומי ובכך לקבל את החשיפה בארץ.

מי כתב / הלחין / עיבד את השיר הזה? אל תשכחי אותנו נכתב והולחן על ידי יוסי הרי, עיבוד בוצע על ידי אילן וירצברג.

על מי נכתב השיר הזה? הרי גר מספר שנים בלונדון, שם פגש בחורה מקומית, השניים התאהבו, היא נכנסה ממנו להריון ובהמשך נולדה להם בת. אותה בחורה מקומית לא הייתה כל כך תמימה, שכן היא החלה לרצות תקופת מאסר על גניבה מחנות, לאחר שיחה טראומית מהכלא, אותה בחורה החליטה על פרידה. ויוסי? יוסי רק רצה שהיא לא תשכח ותוותר על היחסים שלהם.

ועכשיו החפירה…

יוסי הרי, הידוע בכינויו מיסטר הרי

יוסי הרי גדל במעברה הסמוכה לחוף דאבוש בהרצליה, כילד סנדוויץ של אבא עולה חדש ממרוקו, ואם עולה חדש מטוניס. אביו עבד בחוף ויוסי עבד שם במהלך היום בקיוסק ובהשכרת סאות חוף.

בכיתה ח' הקים להקה בשם "הנשרים" או "הנשר הכחול", הלהקה ניגנה בפאב הקודר של שלמה ברחוב המסגר, ובמועדון הקליפסו המיתולוגי ברמלה. ניסה להתקבל ללהקה צבאית וסורב מכיוון שהפרופיל הרפואי שלו היה גבוה מדי. יוסי סיים את שירותו הצבאי בהנדסה קרבית, ולאחר מכן עבד בעבודות מזדמנות בזמן שניסה להשיג את הפריצה הגדולה שלו בתחום המוזיקה.

איך נולד השיר?

בשלב מסויים נוסע יוסי ללונדון ללמוד ניהול בתי מלון, החוויה נמשכה כתשע שנים במהלכן למד והתפרנס ממכירת גיטרות ברחובות. בלונדון הוא התאהב בבחורה בריטית אותה גם הכניס להריון (נולדה להם בת, תודה ששאלתם). אותה אהובה נתפסה גונבת בחנות תכשיטים ואת ההודעה על ההריון יוסי קיבל כשהיא כבר הייתה בבית הסוהר. הסיפור הכואב על האהובה הרחוקה והבלתי מושגת הוביל לשברון לב ולכתיבת השיר – אל תשכחי אותנו.

הפריצה

השנה היא 1979, אולפני טריטון והמפיק המוזיקלי סולו יורמן מפיקים אלבום ובו שירים מקוריים של יוצרים אלמוניים (וביניהם פבלו רוזנברג, אבל זה כבר נושא לפוסט אחר) בשם "סולו ראשון".

בין האמנים אליהם הוא פונה נמצא גם יוסי הרי, שמחליט כאמור להשתמש בשם הבמה – מיסטר הרי, וזאת בכדי לשדרג תדמית בינלאומית בשוק המוזיקה הרווי באמנים גדולים של אותה התקופה כמו שלום חנוך ואריק איינשטיין.

השיר יוצא כסינגל לרדיו בתחילת חודש ינואר 1980 וזוכה להצלחה ענקית, הכוללת אפילו הגעה למקום הראשון במצעד השבועי של רשת ג', במהלך חודש אפריל 1980, ובמקום ה-12 במצעד הפזמונים השנתי.

איך הוא נעלם?

מיסטר הרי הפך לתופעה, כשמצד אחד גלי ההערצה מהשיר המצליח ומן הצד השני הרצון לגלות מי הוא אותו מיסטר הארי שמלווה בלהקת המיסטרים. מיסטר התגלה כיוסי וההצלחה התגלתה כחד פעמית, הכסף שיוסי הרוויח הלך לטענתו לטובת ניסיונות לכבוש שוב את פסגת הפזמונים, אך משזה לא קרה, ויש ארבעה ילדים לפרנס הוא פנה לעיסוקים מכניסים קצת יותר כמו ניהול חנות מכולת.

יוסי נשאר בעולם המוזיקה כאשר הוא מופיע במקומות קטנים עם להקת קאברים ומדי כמה שנים משחרר סינגל חדש לרדיו בתקווה לפריצה מחודשת למצעד הפזמונים.

מקורות חיצוניים

מילות השיר בשירונט

ויקיפדיה – יוסי הרי

מעריב – "מיסטר הרי" חוזר להופיע עם שיר חדש: "כל חיי אני שואף להיות על הבמה"

ידיעות אחרונות – אל תשכחו אותו