בזול.נט

כל מה שחשוב לדעת כדי להעביר את החיים בזול

מייבש כביסה המלצות בטיחות למניעת שריפה

1 min read
מוך מייבש כביסה

.


מייבש כביסה ודוד החשמל הם מוצרי החשמל החשובים והנפוצים ביותר בעונת החורף, ולמרות שזו עוד מעט תמה, מצאתי לנכון לפרט בעבורכם מספר טיפים חשובים למניעת שריפה עקב תחזוקה לקויה או אי תחזוקה כלל של מייבש כביסה הביתי.

ידעתם שתחזוקה לקויה היא הגורם המוביל בגרימת שריפה במייבש ?

מייבש הכביסה לא מייבש את הבגדים כמו פעם, נדרשת הפעלה בתוכנית חזקה יותר כדי לייבש את אותה כמות בגדים או שמא אתם נוגעים במייבש והוא רותח בעת הפעלתו? שימו לב, ייתכן כי מייבש הכביסה שלכם בסכנת התלקחות. בארצות הברית מתרחשות כמעט 13,000 (!!!) שריפות הנובעות מהתלקחות של מייבשי כביסה.

פילטר מייבש כביסה – הקפידו על שימוש נכון

מוך מייבש כביסה

מייבש הכביסה פועל על עיקרון של חימום תוף המייבש וסיבוב הבגדים עד לייבושם, סיבוב הבגדים גורם להיפרדות של סיבי בד מהבגדים, אותו מוך נאגר בפילטר שמותקן בסמוך לפתח מייבש הכביסה. אותה אסופה של בדים דקים, מוך, הינה חומר דליק בשילוב עם החום הרב שקיים במייבש והחשמל הסטטי שנוצר במהלך סיבוב הבגדים עלול להתקלח בתוך שניות ולהצית את מייבש כביסה.

לכן, אתם חייבים לוודא שבכל הפעלה הפילטר מותקן במייבש ולנקות אותו בסוף כל הפעלה של המייבש, בכדי להקטין את הסיכוי להתקלחות בתוך מייבש הכביסה.

צינור פליטת אוויר מייבש כביסה – הקפידו על אוורור מייבש הכביסה

צינור פליטת אוויר

צינור פליטת האוויר אחראי על הוצאת אוויר חם ולח החוצה ממייבש הכביסה, הוצאת האוויר הכרחית למניעת שריפת גוף החימום של המייבש. אז מה עושים? מקפידים שאורך הצינור לא יעלה על 2 מטרים, שיופנה אל מחוץ לבית ושהאוויר ייצא ממנו באופן תקין, ללא כיפופים מיותרים, מעיכות וחסימה של הצינור כתוצאה מבגדים תקועים או מוך שחדר את הפילטר וחסם את צינור פליטת האוויר.

אל תפעילו את מייבש הכביסה לפני שאתם יוצאים מהבית או הולכים לישון

מייבשי כביסה מומלצים

מייבשי כביסה שאינם מתוחזקים או שהינם ישנים יכולים להפוך למלכודת אש בתוך דקות בודדות, לכן אל תפעילו את מייבש הכביסה מבלי שתוכלו להגיב במהירות לכל חשד שיתעורר: עשן או ריח מחשידים. הקפידו להישאר בסמוך למייבש הכביסה בזמן הפעלתו, אתם לא חייבים לשבת בחדר הכביסה ולהביט במייבש פועל, אך עליכם להיות מספיק קרובים כדי לזהות את הסכנה ולטפל בה.

ואם עדיין לא השתכנעתם, אז דעו שמייבש כביסה שאיננו מתוחזק כראוי דורש שימוש באנרגיה גדולה יותר כדי לבצע את אותה הפעולה בדיוק אותה יבצע מייבש כביסה תקין, ויותר אנרגיה משמעותה יותר שימוש בחשמל ויותר כסף שאתם משלמים על העצלנות שלכם.