בזול.נט

כל מה שחשוב לדעת כדי להעביר את החיים בזול

שקדיה פורחת – שקדיות פורחות בטו בשבט ברחבי הארץ

1 min read
שקדיה פורחת

סיור שקדיות בטו בשבט

שקדיות פורחות פזורות במקומות רבים בצידי הדרך, שימו לב לאופן בו אתם עוצרים את רכבכם, חנו רק במקומות בטוחים ולא על הכביש, שימו לב לאופן בו אתם וילדכם יוצאים מהרכב, בקיצור – תעשו לנו טובה ותשמרו על עצמכם!

.

צפון הארץ

רמת הגולן

בכביש המתפתל בין צומת כורסי לבני יהודה פזורות שקדיות פורחות לאורך הדרך. מה רושמים ב-WAZE? "בני יהודה" ומוודאים שהמסלול המוצע הוא דרך צומת כורסי ולא דרך העליות בדרום הרמה.

נחל ראש פינה

המושבה הציורית לובשת חג לכבוד טו בשבט, אינספור שקדיות פורחות ממלאות את הישוב ושעות בין הערביים הם בדיוק הזמן לבקר ולהצטלם על רקע השקדיות. כאשר הביקור בראש פינה מיוחד לאור פריחת הרקפות והכלניות בסמוך לשקדיות. מה רושמים בוויז? "נחל ראש פינה" ומתחילים לסייר במסלול השחור המסומן על גבי השביל.

נחל יבנאל

טיול נסיעה לצפייה בשקדיות הפורחות, טיול אידאלי לאלו מכם שמחפשים את התמונה המושלמת לכבוד החג מבלי לכתת את רגליכם יותר מדי. רושמים בוייז יבנאל – מושבה, השקדיות יהיו בצד כביש 767 בין כפר תבור ליבנאל.

מושב היוגב

מושב היוגב ממוקם בסמוך לצומת מגידו, תוכלו לראות את השקדיות מצד ימין כאשר נוסעים בכביש הגישה אל המושב. מה רושמים בוויז? "מושב היוגב" ומגיעים.

דרך נוף יער בית קשת

יער בית קשת נמצא בצידם המזרחי של הרי נצרת. רושמים בוויז דרך נוף יער בית קשת, ניתן להיכנס דרך צומת גולני או דרך קיבוץ בית קשת.


מרכז הארץ

יער אלעד

בכדי להגיע אל היער יש צורך להזין ב-WAZE – יער קולה / חטיבת אלכסנדורי. בחורף ובאביב פורחים בו אירוסים, כלניות ורקפות כמו גם שקדיות.

בוסתני גמזו

בוסתנים או תל גמזו, הכניסה היא דרך הישוב ולכן שימו לב שאיננו מתאים לכניסה בשבת.

מודיעין, ירושלים והסביבה

פארק קנדה איילון

פארק קנדה הנמצא בסמוך למחלף לטרון. רוב השקדיות פורחות בצדו המזרחי של הפארק, ליד תל איילון – זה מה שנדרש לרשום בוויז כדי להגיע במהירות אל השקדיות.

פארק בריטניה

מסלול הליכה מעגלי המתאים למשפחות ונמשך כשעה וחצי. כאשר במרכז הפארק מתקיימת פריחת השקדיות.

פארק עצמאות ארצות הברית

רושמים בוייז "חורבת בית עתאב" ומגיעים לתחילתו של מסלול המתאים למשפחות. המסלול הוא באורך של שלושה ק"מ, הלוך ושוב ומשך זמן הטיול במסלול הינו שעה וחצי.

עין סטף

השקדיות פורחות בכל רחבי יער הסטף וישנם כמה מסלולים, כאשר המסלול המומלץ הוא עין סטף. כל המסלולים מיועדים לכל המשפחה ואורכים בין שעה לשלוש שעות. ניתן להיכנס למעיינות וניקבות מהן נובעים המעיינות, לשם כך יש להצטייד בהתאם עם נעלי הליכה במים, פנסי ראש ובגדים להחלפה.

קיבוץ צובה

כביש הגישה המזרחי של קיבוץ צובה עמוס בשקדיות. ניתן לעלות לתצפית הנמצאת על פסגת הר צובה כדי להביט על הנוף והשקדיות הפורחות מלמטה.

חניון טבע קדושי קהיר

חניון טבע הנמצא בצידו של כביש 1.


איזור הדרום

יער קוממיות

שביל הליכה מעגלי המתחיל בסמוך לרחבת החניה של חניון מוזיאון חטיבת גבעתי, שם תמצאו שלט – "שביל הכפר ביער קוממיות". הטיול הוא מעגלי באורך 4 ק"מ ומתאים לכל המשפחה.


ראש השנה לאילנות

על פי המסורת היהודית ישנם ארבעה ראשים לשנה: בחודש תשרי – ראש השנה לשנים, בחודש שבט – ראש השנה לאילן, בחודש ניסן – ראש השנה למלכים ולרגלים, בחודש אלול – ראש השנה למעשר ולבהמה.

ראשי השנה נקבעו בראשית כל חודש, כלומר בא' לחודש, אך בית הילל תיקנו וקבעו את ראש השנה לאילנות בחמישה עשר לחודש, ט"ו. ראש השנה נקבע גם לאילנות מכיוון שלבני האדם יש ראש השנה (בחודש תשרי) ואילו האדם הוא עץ השדה ומאותו הטעם גם האילנות זקוקים לראש השנה, ואין מתאים יותר מהחודש מזל דלי לקיים בו את חגיגת הטבע. טו בשבט הוא גם חג הכנסת.